Firma Google sa oficiálne k výsledkom výskumu umelej inteligencie odmieta vyjadrovať, kým nie sú publikované vo vedeckých časopisoch.
Nový program od spoločnosti DeepMind patriacej pod Google - AlphaGo Zero triumfoval v šachovom turnaji proti špecializovanému softvéru Stockfish 8 bez toho, aby ju na šach programovali.
Program naučili iba základné pravidlá šachu a v priebehu niekoľkých hodín so Stockfishom odohral 100 zápasov, z čoho vždy vyhral alebo remizoval, nikdy neprehral. Ide tak o ďalší oslnivý výsledok, ktorý posúva postavenie londýnskej divízie GOOGLE s názvom DeepMind na trhu.
Univerzitný profesor z Oxfordu Prof Michael Wooldridge povedal, že najnovšia umelá inteligencia dokáže problém riešiť a potom dokáže zlepšovať svoj výkon.
Umelá inteligencia AlphaGo už predtým porazila mnoho ľudských protivníkov a naučila sa hrať aj počítačové hry Pong a Space Invaders, píše BBC.
Londýnska firma teraz pracuje na programe, ktorý bude hrať proti ľuďom zložitejšiu strategickú hru Starcraft. Podmienkou je, aby umelá inteligencia mala priestorové myslenie.
Firma Google sa oficiálne k výsledkom výskumu umelej inteligencie odmieta vyjadrovať až do momentu, kým nie sú publikované vo vedeckých časopisoch.
No podľa vedeckej stránky Cornellovej univerzity je výkon algoritmu umelej inteligencie AlphaGo Zero nadľudský. Program Stockfish 8 sa mala údajne naučiť porážať už behom štyroch hodín od momentu, kedy ju naučili základné pravidlá šachu a umelá inteligencia sa mala podľa hier učiť.
V ľudskej reči to znamená, že z amatéra sa behom štyroch hodín stal šachový veľmajster. Program sa to jednoducho naučil.
Počas sto zápasov mal pred každým ťahom jeden aj druhý z programov minútu na premyslenie. AlphaZero vyhral 25 stretnutí, keď hral s bielymi figúrkami a mal teda prvý ťah. Keď hral s čiernymi figúrkami, tak vyhral tri zápasy. Zvyšných 72 skončilo remízou.
A neskončilo to iba pri šachu. AlphaZero triumfoval aj v japonskej stolnej hre Shogi proti najlepšiemu programu, ktorý ju hrá - Elmo. AlphaZero ho dokázala zvládnuť už po dvoch hodinách učenia a vyhrala až 90-krát, remizovala dva zápasy a prehrala osem.
Po ôsmich hodinách tréningu, dokázala „trénovaná verzia" AlphaZero poraziť vlastnú verziu bez skúseností v pomere 60 víťazstiev a 40 prehier.
Odborníci v testoch vidia snahu firmy Google posilniť svoju pozíciu na trhu a získať si priazeň vlád, ktoré chcú podporovať rozvoj umelej inteligencie. Mnohí v jej príchode vidia niečo podobné, ako keby na našej planéte pristála rasa, ktorá vysoko prevyšuje naše znalosti a možnosti. Stvoríme nakoniec niečo, čo prekoná ľudskú myseľ?
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo