Mladá obdivovateľka histórie sa dopracovala k šokujúcemu odhaleniu.
Náhodou odhalila totožnosť Jacka Rozparovača. Záhadu, ktorú mnohí kriminalisti riešia už 128 rokov možno rozlúskla Slovenka.
Najznámejší sériový vrah v histórii ľudstva Jack Rozparovač. Jeho totožnosť zostala neznáma. Monštrum sa nikdy nepodarilo odhaliť. Napriek tomu, že po ňom mnohí pátrajú aj teraz 100 rokov po jeho smrti.
„Mal to byť nejaký, myslím poľský žid. Malo to byť nejaký mäsiar. Mal to byť dokonca niekto z kráľovskej rodiny. Jack Rozparovač je vlastne najznámejší sériový vrah. Ani nie preto, že by bol veľmi brutálny alebo preto, že by mal najviac obetí, bolo ich päť. Je slávny preto, lebo jeho príbehu sa chytili médiá. Tajomno robí tento prípad ešte zaujímavejším," hovorí bývalý kriminalista Matej Snopko.
Medzi tých, ktorí sa snažia odhaliť identitu Jacka Rozparovača, patrí aj Slovenka, ktorá prišla s teóriou, že najznámejším vrahom mohol byť maliar Paul Gauguin.
„Paul Gauguin bol patologická osobnosť, narcis, týral vlastnú ženu a v podstate využíval kohokoľvek kto mu prišiel do cesty pre svoje ciele. Trpel od detstva výbuchmi zlosti, zúrivosti a aj napadol dospelých ľudí," hovorí Elena.
Zatiaľ ho nikto neoznačil ako možného vraha, až na jeho priateľa Vincenta van Gogha, s ktorým žil v Londýne v čase, keď vraždil Rozparovač.
„Pred neho predložil výstrižok z novín „Vrah unikol". Aj samotný Vincent o ňom hovoril, že pre Gauguina sú hlavné motivačné činitele krv a sex, že je násilný, že by sa mal v Paríži dať dôkladne vyšetriť. Vincent van Gogh naozaj na Gauguina niečo vedel. S týmto sa nestotožňujem iba ja, ale aj mnohí teoretici. Ale Vincent ho nikdy neprezradil," hovorí Elena.
Ako dôkaz svojej teórie považuje Gauguinove obrazy, ktoré zobrazujú znetvorenie obetí.
„Vznikli v období, kedy mal Jack Rozparovač na svojom konte práve štyri obete. Tej štvrtej zohavil tvár veľmi špecifickým spôsobom. Odrezal jej špičku nosa, spravil jej trojuholníkové rezy na lícach a takisto jej aj prerezal očné viečka. Gauguin samotný do svojich skíc dával ďaleko viac pravdy, ako do svojich obrazov. To aj sám o sebe hovoril. Skice nechcel ukazovať nikomu a tie olejomaľby už bol schopný prezentovať širokému publiku. Túto konkrétnu skicu predsa len predstavil a v podstate sa tým chcel pochváliť," ozrejmuje Slovenka.
Čo by odpovedalo aj povahe vraha, keďže obete vystavil na verejných miestach. Elena vychádzala z psychologického profilu Jacka Rozparovača, ktorý zostavila FBI. „Ja som na základe všetkých informácií, ktoré som zozbierala, skúsila porovnať profil FBI s osobnosťou Paula Gauguina bod po bode," hovorí Elena.
„Gauguin bol taktiež muž beloch, nižšej postavy 163 centimetrov. Nemal otca a mal dominantnú matku. Gauguinove zomrel otec, keď nemal ešte ani jeden rok, úlohu otca prebrala matka. Mnohí ho označili ako ukážkový príklad narcistickej osobnosti. V roku 1888 mal presne 40 rokov. Odhadovaný vek Jacka Rozparovača bol od 30 do 40 rokov," tvrdí Elena.
„Nevidím dôvod, prečo by to tak nemohlo byť. Osobnosť toho maliara zodpovedá osobnosti profilu pacháteľa, čiže možnože táto dáma trafila do čierneho," hovorí bývalý kriminalista Snopko.
Stodvadsaťosem rokov od vrážd túto teóriu len ťažko potvrdí. No objavila ďalšiu zhodu- prvú vraždu spáchal Jack Rozparovač presne v deň, keď sa Gauguinovi narodilo prvé dieťa. Detí mal dokopy päť - rovnako toľko bolo aj mŕtvych prostitútok.
„Pre mňa je symbolickým dôkazom jeho obraz Čierna Olympia. Je na ňom zobrazená odhalená žena. Vystihol konkrétne detaily červenou farbou a tie korešpondujú s vraždou Mary-Jane Kelly. Použil červenú farbu tam, kde Jack Rozparovač umiestnil časti orgánov obete," vysvetlila.
Posledná piata Jackova vražda - Mary Jane Kelly, bola tiež akýmsi dokonaním jeho vyčíňania. „Jej vražda mala byť akousi finálnou vraždou. Preto jej napríklad vyrezal srdce. Prvé štyri mali slúžiť ako skice alebo nejaké prípravné štúdie, pretože na nich si odskúšal všetko, čo potom vo finále spáchal na tele Mary-Jane Kelly. Ak bol Jack Rozparovač a Gauguin tá istá osoba, tak to do seba zapadá tým spôsobom, že Gauguin chcel ukázať reálny obraz ženy tej doby. Napriek tomu, že bol ten obraz krvavý, ale v podstate nesie tam tie umelecké znaky," uzavrela Elena.
Či to tak naozaj bolo, ostane zrejme navždy tajomstvom.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo