E-športy sa delia do troch kategórií.
Súťažné hranie je celosvetovo na vzostupe a inak tomu nie je ani na Slovensku. Súťažné hranie sa tlačí aj na olympijské hry.
Či čoskoro uvidíme majstra sveta alebo olympijského víťaza v hre Counter Strike alebo Fortnite sme sa v relácii 10 minút o športe porozprávali s prezidentom Slovenskej asociácie elektronických športov Karolom Cagáňom.
Ten v úvode priblížil rozdelenie e-športov. „Najzákladnejšou kategóriou v súvislosti s olympiádou, sú tzv. simulačné športy, teda elektronická verzia klasického športu. Potom sú tu klasické, ako ich my voláme, naše športy, teda Counter Strike a podobne, teda tie, ktoré s reálnym športom nemajú nič spoločné. Treťou kategóriou sú virtuálne športy, ktoré sa vykonávajú na simulátoroch alebo sa v nich ľudia hýbu vo virtuálnej realite,“ priblížil s dôvetkom, že v rámci OH sa uvažuje nad simulačnými športmi.
Ako vzápätí Cagáň priblížil, Medzinárodný olympijský výbor prijal agendu, v ktorej identifikoval päť e-športov, na ktoré sa idú zamerať - bejzbal, cyklistika, veslovanie, jachting a motoršport. „Je tu preto predpoklad, že by sme ich čoskoro mohli vidieť na olympiáde,“ povedal.
To, aká je komunita hráčov na Slovensku a či sa dá e-športom u nás zarobiť sa dozviete v rozhovore. Jeho celú verziu nájdete tu:
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo