Keď do umenia vstúpi digitalizácia, vznikne trojdňová Biela noc. Pred týždňom v Bratislave, tento víkend v Košiciach oslavovali návštevníci súčasné umenie v podobe svetelného dizajnu, hudby, filmu a interakcie. Pozrite sa, aká nepatrná môže byť hranica medzi skutočnosťou a fikciou.
Po dvoch rokoch pandémie organizátori obnovili trojdňový formát. Košice mali počas jesenných večerov viac ako 30 multižánrových zastávok.
„Naozaj máme množstvo zahraničných hostí, ktorí sú súčasťou festivalu, ale veľmi sa teším aj lokálnym, domácim projektom, ktoré majú dnes večer svoju premiéru,“ povedala riaditeľka festivalu Zuzana Pacáková.
Prvotná idea sa zrodila pred štyrmi mesiacmi, s technickou prípravou sa začalo pred štyrmi týždňami. Odraz na hladine bazéna a už hotová železná konštrukcia v stropnej časti vytvorili vhodné podmienky pre dielo Martina Gabča.
„Každá jedna gulička má svoj motorček a svoju vlastnú adresu. Čiže keď komunikuje s riadiacim počítačom, tak ona vie, kedy ktorá sa má posunúť a akou farbou zasvietiť. Čiže mám tu 102 motorčekov,“ vysvetlil Gabčo.
Pohodená a zdeformovaná matrioška Maša na Hlavnej ulici je reakciou umelca Mareka Kvetana na vojnu na Ukrajine.
„Snažíme sa rozprávať nielen vizuálnym jazykom, ale cez umenie sprostredkovať aj nejaký dôležitý odkaz,“ dodala Pacáková.
Ako to vyzeralo v Košiciach, si môžete pozrieť v reportáži hore vo videu.
Sledujte Televízne noviny vo full HD a bez reklám na Voyo